14:11 

тут я пытаюсь написать курсовую работу

Йоож
я хочу быть самой красивой в мире бабочкой
агажанов - страница 9: рекомендуется начинать сольфеджио с диатоники (неполной)
масленкова - стр 6-8Д восприятие, внимание, память, мышление (анализ)

эпиграф из шумана
слух - восприятие - протяженность и высота звука (базис, естественный слух), гармония-лад (осмысление, история), метр и ритм (темп?), мелодия (направленность, разновысотность звуков и их соотношение), фраза, тембр (это позже)

что такое музыкальный слух
работа с ритмом
работа с мелодией
работа с гармонией
цели и методы
интегративное преподавание
внутренний слух, чтение с листа (звук-символ) и работа с музыкальным произвдением (творческие цели, коммуникативность, образ и выразительность)

URL
Комментарии
2017-08-23 в 16:13 

Йоож
я хочу быть самой красивой в мире бабочкой
תוכן עניינים:
מבוא (סקירת ספרות;)

מרכיבי שמיעה מוזיקלית

הקשר בין השמיעה לקריאה

מטרות ומטודה לפיתוח שמיעה בשנה ראשונה

מסכנות

מבוא

אחת המטרות - אם לא ה-מטרה - של הוראה היא עצמאות של התלמיד. פסנתרן צעיר מתחילת דרכו ועד לרכישת מיומנות שתאפשר לו לכל הפחות להתמודד אם טקסט מוזיקלי כמו סונטה קלאסית (כדוגמה לסוג יצירה הנדרשת בהרבה מהבחינות ותחרויות בחיים של פסנתרן צעיר היום;) ללא עזרת
המורה צפוי להעביר כמה וכמה שנים בחדר לימוד. ככל הנראה, המיומנות שתיהיה במרכז השיעור פסנתר היא מיומנות נגינה במובן המוטורי, פיתוח היכולת הפיזית לבצע יצירות ברמת קושי (פיזי!) שונה, בתיקוה במגמת עליה. אבל זה לא הדבר היחיד. העצמאות של התלמיד והתפתחותו כמוזיקאי דורשת ממנו גם תובנה של קונצפטים מוזיקליים וגם רכישת מיומנויות כלל מוזיקליות (שאינם ספציפים לכלי שלו;). דברים אלו לאו דווקא יעזרו לו להזיז את האצבעות מהר יותר, אבל יאפשרו לו להבין למה בכלל יש צורך להזיז אותם כך או אחרת ויתנו לו בסיס לקבלת החלטות עצמייות בביצוע.
כיון שארוץ קבלת המוזיקה היא שמיעה, חוש השמיעה הוא אחד המרכזיים בעבודתו של מוזיקאי. בעבודה הנוכחית נעסוק במהיא שמיעה מוזיקלית, איך אפשר לפתח אותה ומה הקשר בינה לקריאה, הבנה וביצוע מוזיקה בכלל ובפרט בנוגע לפסנתרן בשנה הראשונה ללימודיו.


פרק ראשון - שמיעה מוזיקלית

URL
2017-08-23 в 19:14 

Йоож
я хочу быть самой красивой в мире бабочкой
Масленкова Л., Интенсивный курс сольфеджио, 2003
Шуман, правила жизни музыканта: "Развитие слуха - это самое важное. Старайся с юных лет распознавать тоны и лады. Колокол,
стекольная рама, кукушка, - прислушайся, какие звуки они издают"; "Ученью нет конца"

что я читаю и использую, и зачем: про природу музыкального слуха - Теплов, Майкапар, Гарбузов. Про методологию и стандарты на первый год - учебники по сольфеджио. Применительно к фо-но - всяческие диссертации (примет ли Эйтан?). Про чтение - пара исследований, одна система и одна статья. Про общие знания у меня есть английская книжка.

URL
     

место свободно

главная